Manna – ESZME
SZEREPOSZTÁS:
MACSKAHERCEG – DÉR ZSOLT
ALINKA – FŐGLEIN FRUZSINA
AGÓNIA – PÁJER ALMA
LEOPOLD, A VÉN ORGONA, KÉRŐK – GEORGITA MÁTÉ DEZSŐ
LAMBERG ROZÁLIA, SCHMITT JOLÁNKA – NYAKÓ JULI
HALÁL, PAP – KOVÁCS DOMOKOS
TERVEZŐ: MICHAC GÁBOR
SZÍNPADI ADAPTÁCIÓ – DRAMATURG: NAGY ORSOLYA
ZENESZERZŐ: TARR BERNADETT
KOREOGRÁFUS: HEGYMEGI MÁTÉ
RENDEZŐ: SZENTECZKI ZITA
Tartalom
Sóvárgás, forró vágy tölti el a szívet, de ha végre elnyertük azt, amiért ezernyi gonddal-bajjal küzdöttünk meg, ez a vágy hamarosan halálos-hideg közönnyé dermed, s mint ócska játékszert, hajítjuk el megszerzett javainkat. És alighogy ezt tettük, keserűen megbánjuk hebehurgya cselekedetünket, újra küszködünk, s életünk vágy és undor közt, így telik el. A macska már csak ilyen… Igen, ismétlem, ilyen a macska, és nem más, és a macskaszív nagyon ingatag.
/E.T.A. Hoffmann /
A helyszín Budapest, ahol a Macskaherceg is él, aki éjjel ezüstszürke kandúr alakjában járja a háztetőket, beles a lányok ablakán, és pihe-puha álmot dorombol a szívükbe. Aztán egy nap találkozik Alinkával, a tavasztündérrel. A Macskaherceg beleszeret a lányba, és úgy dönt, hogy feleségül veszi. A házasság azonban áldozattal jár: a Macskahercegnek búcsút kell intenie korábbi életmódjának, hogy mindenestül Alinkáé lehessen. Boldogságuk egy ideig felhőtlen, ám a tavasz közeledtével Alinka egyre elfoglaltabb, a Macskaherceget pedig csalogatják a rég nem látott háztetők…
Az előadás maszkosjáték egy számunkra láthatatlan varázsvilágról, az emberi esendőségről, és a szerelemről. Habár a cím és az állatszereplők nem jellemzően felnőtt előadást sejtetnek, de maga a téma és az előadás is egyértelműen a felnőtt közönséget célozza meg.
Fotógaléria
(Fotók: Kállai-Tóth Anett)